Drobečková navigace
7. října proběhl v našem konferenčním centru zajímavý mezinárodní seminář "Fast Nuclear Reactors - Technology for the Future Becoming Reality". Pokud jste nestihli svou účast online, můžete si prohlédnout videozáznam prezentací.
Akciové společnosti ÚJV Řež a Pražská plynárenská podepsaly ve středu 29. září v Řeži memorandum o vzájemné spolupráci v oblasti vodíkových technologií. Vývojáři z Řeže poskytnou v jeho rámci poradenství a podklady pro přípravu komplexní vodíkové infrastruktury, kterou společnost Pražská plynárenská ve svém areálu v Michli plánuje zprovoznit cca do pěti let. Spolupráce je zaměřena…
ÚJV Řež vsadila na budoucnost vodíkových technologií už před řadou let. Jsme rádi, že se nám aktuálně podařilo na náš český vodíkový autobus navázat dalším inovativním projektem. Jeho výsledkem bude prototyp vodíkového nákladního vozu do náročných podmínek. Pětičlenné konsorcium pod naším vedením už zahájilo první technické práce, prototyp vozidla bychom společně chtěli veřejnosti…
Hospodářské noviny a ČEZ společně připravili projekt Konec uhlí. V jeho rámci vznikl i podcast, ve kterém o potenciálu malých reaktorů mluví náš kolega Marek Ruščák z Centra výzkumu Řež.
Součástí expozice českého pavilonu na světové výstavě EXPO 2020 v Dubaji bude i model malého modulárního jaderného reaktoru Energy Well, který vyvíjí v rámci Skupiny ÚJV naše dceřiná společnost Centrum výzkumu Řež.
Poslechněte si zajímavý podcast, který jsme pro cyklus "K jádru věci" u nás natočili s kolegyní Václavou Havlovou, vedoucí oddělení Chemie palivového cyklu divize Radioaktivní odpady a vyřazování. V neformálním rozhovoru se například dozvíte, jak fungují jednotlivé bariéry hlubinného úložiště, jaké nástroje máme pro modelování migrace radionuklidů v prostředí nebo jak probíhá mezinárodní…
Ve čtvrtek 3. 6. 6021 v Budapešti podepsali zástupci ÚJV Řež, divize ENERGOPROJEKT PRAHA, rámcovou smlouvu s MVM ERBE na poskytnutí inženýrské podpory při realizaci dvou nových bloků maďarské jaderné elektrárny PAKŠ II. Kromě nás se na projektu budou podílet český Alvel a Škoda JS.
Provoz každého z temelínských reaktorů zajišťuje 163 palivových souborů. Jejich rozmístění a parametry, tzv. vsázka, ovlivňují efektivitu provozu elektrárny. Výměna části palivových souborů za čerstvé a s ní spojená kontrola stavu těch, které se vracejí do reaktoru, je jedním z hlavních bodů odstávek.
Kolegové z divize Jaderná bezpečnost a spolehlivost začali pracovat na vývoji rychlého, plynem chlazeného reaktoru o výkonu 200 MWt.
Pokud jste se nestihli připojit k našemu webináři, podívejte se na jeho záznam a prezentace, které zazněly.