13. prosince 2021

Práce na projektu budou v úvodní fázi zahrnovat široký sběr dat z vybraných regionálních tratí, zejména těch doposud neelektrifikovaných. Tyto vstupy budou analyzovány s využitím unikátní metodiky a softwaru norského partnera SINTEF. Výstupem studie pak bude komplexní technickoekonomická analýza místních tratí a porovnání různých typů pohonů vlaků (nafta, baterie, vodík a hybrid). Výsledky, aplikované na konkrétní regiony, umožní identifikovat oblasti, kde by nasazení vodíkových souprav jako náhrady za dieselové vlaky bylo konkurenceschopné z hlediska technologického, ekonomického i environmentálního. Spolupráce českých a norských výzkumníků umožní sdílet a porovnávat aktuální poznatky v oblasti vodíkové mobility na mezinárodním základě a bude cenným podkladem pro budoucí zavádění těchto technologií do národní dopravní praxe.

 

 

Projekt má aktuálně za sebou úvodní pracovní setkání konsorcia, zmapování stávajících a potenciálních zdrojů vodíku, tvorbu metodiky výběru tratí, prvotní výběr 16 tratí, analýzu výkonů, počtů a typů provozovaných kolejových vozidel a definici potenciálních vodíkových hubů ve vazbě na lokální výrobu vodíku.

 

Bližší informace najdete i na naší webové stránce, věnované projektu.

Další aktuality